Remarketing, dynamisk retargeting, programmatic og mobil – mye har skjedd med bannerannonsering de siste årene. Trenger du hjelp til å utnytte potenisalet?
Bannerannonser inngår ofte som en sentral del av markedsføringen på web. Med nye smarte muligheter, som målretting, retargeting (også kalt remarketing) og mulighet for PPC-kjøp har bannere gått fra å være et lite målbart push-format for de store merkevarene til å kunne være en kostnadseffektiv form for merkevarebygging de aller fleste har råd til. Her er det viktig å ikke se seg blind på klikkene, men huske at bannere har en bonusverdi i synlighet som ikke er så målbar, men absolutt reel og delvis målbar nå gjennom attribusjon.
webROI kan hjelpe deg med å
- forstå de forskjellige målrettingsalternativene og hva de best brukes til
- finne kanalene du burde bruke for din markedsføring, og definere dem som passer for deg
- bygge et system for effektiv kampanjestyring og drift
- Optimalisere utforming av annonsene for de forskjellige flatene
- Enkel A/B testing av forskjellige budskap/ utforming