Webanalyse for markedsførere

Dataene fra Google Analytics blir først verdifulle når du bruker dem til å skape lønnsom endring. Når du bruker det i markedsføring kan du i tillegg spare mange penger ved å finne ut hvilke av dine markedsføringsinvesteringer som gir positiv ROI og hvilke som er penger ut av vinduet, og handle deretter. Det er ikke vanskelig – du må bare vite hvor du finner dataene og hvordan du kan foredle dem til handling. Denne workshopen er for deg som trenger å vite akkurat det.

Det er ikke om tall, det er kundene dine
Ved hjelp av Google Analytics kan nettsiden din gi deg mye verdifull kundeinnsikt. Men først må du få tilgang til de rette dataene. Dataene du som markedsfører har nytte av er forskjellige fra dem webutvikleren ser på, som igjen er forskjellig fra det innholdsprodusenten eller forretningsutvikler har nytte av.

Hva trenger du egentlig å vite?
Som markedsfører er det gjerne trafikk til nettsiden som er viktigst, og hvordan den konverterer. For å finne ut hva som virkelig skaper verdi må du ha klare forretningskritiske mål basert på relevante KPIer. Det du finner ut gir ofte føringer for både innhold og programmering,  og kan i blant inspirere helt nye produkter. Litt avhengig av størrelsen på selskapet og markedsavdelingen kan det derfor være relevant å ha med deltakere fra disse disiplinene for smidige overganger og godt samarbeid.

Du får:

  • Gjennomgang av mulighetene i Google Analytics
  • Identifisering av deres viktigste trafikkilder
  • Hvordan forbedre trafikken til nettstedet ved hjelp av Google Analytics og dermed få bedre ROI (Return on Investment)
  • Hvordan benytte Google Analytics for lønnsomt samarbeid med media (mediekjøp)
  • Hvilke kanaler dere bør satse på og hvordan
  • Hvordan sette gode mål og måle suksess gjennom konverteringer på nettstedet (KPIer)
  • Hvordan optimalisere landingssidene slik at markedsføringen konverterer bedre
  • Hvilke målinger bør du følge regelmessig for å ha en best mulig dialog med samarbeidspartner
  • mal på en markedsførers rapport

Læring i eget nettsted
Enten dere trenger å komme i gang med Google Analytics for nettstedet deres eller du ønsker hjelp med å bruke verktøyet bedre, lager vi en workshop som er skreddersydd nettstedets behov. Fordi vi jobber i selskapets egen Analyticskonto jobber vi med ekte problemstillinger for deres nettsted, og dere vil kunne fortsett arbeidet i ettertid.

 Lanseringstilbud: Vi tilbyr nå «Webanalyse for markedsførere» halvdagsworkshop for kun kr. 9.500 om du bestiller innen 31.12.16. Workshopen gjennomføres innen 1.3.2017 og du kan ha med så mange deltakere du ønsker, dog anbefaler vi maksimum ti. Workshopen avholdes i selskapets lokaler. Bestilte kurstilpasninger kommer i tillegg. Temaet «Webanalyse for markedsførere» er også mulig å bestille som en mer interaktiv heldagsworkshop, eller som foredragstema.

Tilgang til Analyticskonto anbefales oversendt senest en uke i før kurset starter for maks innsikt og utbytte.